ישים סוף? חוק למניעת גניבת נשק מבסיסי צה"ל אושר

    אבי יעקב No Comments on ישים סוף? חוק למניעת גניבת נשק מבסיסי צה"ל אושר

    ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של עוצמה יהודית במסגרתו שוטרים וחיילים לא ישאו באחריות פלילית על פעולות להגנת בסיסי צה"ל. שר הבט"ל בן גביר: "הצעת החוק תאפשר הגנה רחבה על כוחות הביטחון שמקדישים את חייהם עבורנו". ח"כ קרויזר: "יום של בשורה אדירה לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון"

    הברחת כלי נשק מבסיס צה"ל צילום: דוברות המשטרה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של עוצמה יהודית: שוטרים וחיילים לא ישאו באחריות פלילית על פעולות להגנת בסיסי צה"ל

    בדיון שהתקיים היום (א') בועדת שרים לעניני חקיקה, אושרה הצעת החוק בהתאם להבטחת הבחירות ולהסכם הקואליציוני של 'עוצמה יהודית'. את הצעת החוק להחלת חוק דרומי והענקת חסינות לאנשי כוחות הביטחון שאושרה הגיש יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר.

    על פי הצעת החוק, אנשי כוחות ביטחון לא ישאו באחריות פלילית בניטרול פורץ והגנה על בסיס צה"ל, תחנת משטרה ושלל מקומות ביטחוניים.

    בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "תופעה של פריצה לבסיסים צבאיים, למחסני נשק ולשטחי אש הפכה לתופעה נפוצה שמהווה חיזוק משמעותי לעבירות של פשיעה וטרור ומסכנת את שלום הציבור. על פי הנתונים הקיימים בצבא נגנבים מדי שנה אלפי כלי נשק מצה"ל ויתכן כי ההיקפים אף נרחבים יותר. מלבד עצם מחדל הגניבות, בצה"ל לא מתבצע מעקב מסודר ולא עלה בידי גורמי הצבא להתחקות אחר הנתונים ביחס לאמל"ח עד לשנת 2015, ועל פרטי כלי הנשק והמכלולים שנגנבו לפני 2013".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הצעת החוק החשובה שאושרה הבוקר היא חלק מהפעילות והמדיניות אותה אני מוביל, והיא בהתאם להבטחת הבחירות שלנו ולהסכם הקואליציוני של סיעת "עוצמה יהודית". הצעת החוק תאפשר הגנה רחבה על כוחות הביטחון שמקדישים את חייהם עבורנו. להסיר מהשוטרים ומהלוחמים את הכבלים מהידיים ולתת להם את היוכלת להגן על עצמם ועלינו".

    חה"כ יצחק קרויזר: "זהו יום של בשורה אדירה לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, אנו שומעים רבות על פריצה לבסיסי צה"ל גניבת נשקים ואמל"ח וידי החיילים כבולות. הצעת החוק תיתן כלים מבצעיים משמעותיים למלחמה בגניבות הנשק מבסיסי צה"ל תגבה את הלוחמים ותחזיר את הביטחון ותמנע את גניבת האמל"ח שהוא מחולל הפשיעה ברחובות".



    0 תגובות